Карти…

August 2, 2011 at 22:36 (Чефоландия, разни)

Отивате в Пикадили и Ви вадят (ако искате разбирасе, ама то ние Българите така ме устроени, че винаги искаме – шамар да е, аванта да е) карта, в която натрупвате точки при сметка над 5 лв. Отивате в CBA и Ви вадят карта в която получавате 1% отстъпка от сметката. Нещо подобно на дебитна карта, която се пълни сама при покупка на стоки от CBA. Отивате в Макао-то и Ви вадят карта в която също се натрупват пари. Отивате в Billa и Ви вадят клиентска карта с отстъпки от цените. В Metro също карти. Mtel вадят клубни карти… Абе хора, портмонето ми е пълно вече с такива карти. Защо ги нося – ами защото във всички магазини ме питат дали имам карта и аз понеже имам почвам да вадя. Точно в този ред на мисли ми хрумна една идея – дори се чудя защо никой до сега не се е сетил или поне не я е реализирал. Да отпаднат всички такива карти, а пазаруването да става само срещу лична карта.
Първо – личната карта е задължителна за всички граждани на Република България които са на 16 или повече години.
Второ – по този начин ще се намали (дори ми се струва, че ще се намали до 0) процента на продажба на алкохол и цигари на малолетни, непълнолетни и т.н.
Трето – обща база данни, която да ти събира отстъпките от магазините – без значение от къде пазаруваш. Просто отиваш в магазина и на касата си вадиш личната карта, магазинерката я прекарва през терминала и на теб ти се отразява, че си си купил първо, трето, пето и за тия пари имаш такава и такава отстъпка. Като се съберат отстъпките вече ти си решаваш как ще ги използваш.
Моля разсъждения от рода – “Еми аз имам лична карта ама не я нося” да не се правят. Личната карта трябва винаги да бъде с лицето за която е издадена. Ако полицай те спре за проверка спокойно може да те глоби, ако нямаш лична карта в себе си.

4 Comments

  1. Albizia said,

    Agree 🙂 .

  2. Милен said,

    Личните карти нямат магнитна лента като другите карти. Как магазините ще събират информацията от тях? Относно задължителността на личните карти – ми…не е задължително да имаш, колкото и да те изненадва това. Задължен си да имаш идентификационен документ, но не и лична карта. Можеш да се легитимираш и с международен паспорт.

    • Steff said,

      Така – магнитната лента не е проблем. Съквартиранта ми веднага се сети, че ще трябва да се добави една такава. И щом може да се добави магнитна лента на личната ти карта, значи може да се добави и на шофьорската книжка и на международния паспорт. Виж човек, виждам, че явно си адвокат и може би нещата които съм написал ти се струват като от роман на Жул Верн, защото цялата история става като една цяла стандартизация. Т.е. ако се сложи магнитна лента на международния ти паспорт, следователно и в другите страни трябва да се подхожда по-същия начин – т.е. и при тях да отпаднат картите за промоции, за които говоря.

      • Милен said,

        Не, не ми се струва sci-fi това, което говориш. Нали нещата вървят даже към google wallet 🙂 Отделно, новите ID-та имат някакви чипове (незнам как точно работят), но не пречи в магазините да инсталират такива четящи устройства, каквито има вече по някои по-модерни летища и митници т.е. да четат чиповете в id-тата само с докосване (без пинове, магнитни ленти и т.н.)

Leave a comment